Bestuur
Lariks kent een besturingsmodel met een Raad van Toezicht (RvT), een directeur-bestuurder en een managementteam. De directeur-bestuurder legt verantwoording af aan de RvT. De RvT heeft als taak om integraal toezicht te houden op de besturing van de organisatie en op de algemene gang van zaken. De begroting en jaarrekening dienen beide jaarlijks door de RvT te worden goedgekeurd. Daarnaast fungeert ze als werkgever, klankbord en sparringpartner voor de directeur-bestuurder. Taken en bevoegdheden zijn vastgelegd in de statuten van de stichting.
Lariks onderschrijft de governance code sociaal werk. Deze code bevat normen voor goed bestuur en toezicht, bijvoorbeeld over kwaliteit, transparantie, integriteit, maatschappelijk draagvlak, financiële beheersing en interne en externe verantwoording.
Raad van Toezicht
Stichting Lariks heeft een Raad van Toezicht. Deze wordt gevormd door Wencke Heijblok (voorzitter), Mariëtte Jilderda (secretaris), Jos Korver, Edwin Winterkamp, Dorothé Wissink en Herma de Wit. De Raad van Toezicht van Stichting Lariks is werkgever van de directeur-bestuurder en houdt in lijn met de governance richtlijnen toezicht op haar functioneren. Daarbij schakelt en balanceert de Raad tussen afstand en nabijheid, tussen toezichthouden en klankbord zijn.
Directeur-bestuurder (a.i.)
De heer A. Zwaga
Managementteam
Mevrouw I. ter Heerdt, teammanager
Mevrouw H. Klieverik, teammanager
Mevrouw C. van de Grift, teammanager
De heer H. Bats, teammanager (a.i.)
De heer E. Meijer, controller
Mevrouw E. Willemsen, bestuurssecretaris
Bekijk het organogram
Beloningsbeleid
- De Raad van Toezicht ontvangt een vrijwilligersvergoeding
- Medewerkers worden gehonoreerd conform Cao Sociaal Werk
Bedrijfsgegevens
Stichting Lariks welzijn en zorg is opgericht op 8 december 2009.
Kamer van Koophandel: 32163556
RSIN: 821632012
Vragen over uw privacy? Of niet tevreden over de dienstverlening? Klik hier als u meer wilt weten over het privacy en klachtenprotocol.